خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/11 - 09:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
گلرو:

همگرایی منطقه‌ای و جهانی می‌تواند از ثمرات ارتقای روابط تهران-قاهره باشد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: تلاش هایی که امروز وزارت خارجه در جهت بازسازی و ارتقای روابط با مصر دارد ضروری و مهم است و می‌تواند روابط در سطح جهان اسلام را به سمت جلو سوق دهد.

عباس گلرو   در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح رویکرد سیاست خارجی کشورمان در بازسازی روابط با مصر، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه روابط با کشورهای اسلامی و عربی گام های خوبی برداشته است و نمونه آن رونق روابط با عربستان، قطر و عمان بود. مصر نیز در همین راستا قرار دارد.



رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: مصر یک کشور با ظرفیت‌های توسعه‌ای، جمعیت و نیازهای زیاد، مقر دفاتر برخی سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی و با ملتی صاحب تمدن تاریخی است و توسعه روابط تهران و قاهره می‌تواند ثمرات فراوانی برای هر دو کشور داشته باشد.



وی تصریح کرد: روابط با مصر در بعد چند جانبه و منطقه‌ای نیز می‌تواند به آرامش و ثبات منطقه‌ای کمک کند و در بعد بین المللی نیز همکاری های دوکشور در مجامع جهانی را تقویت می‌کند چرا که ما همکاری و اشتراک نظرهای زیادی با مصر داریم و تلاش هایی که امروز وزارت خارجه در جهت بازسازی و ارتقای روابط با مصر دارد ضروری و مهم است که می‌تواند روابط در سطح جهان اسلام را به سمت جلو سوق دهد.



گلرو با اشاره به اهمیت از سرگیری روابط و حضور ایران در مصر، گفت: حوزه های گردشگری، اقتصادی و کشاورزی بخشی از ظرفیت های همکاری ایران و مصر است که می توانیم به آن توجه جدی داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 373804
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار